Poznáte to. Už od pradávna boli raňajky základom dňa. Vedeli to naše babičky aj prababičky. Len v dnešnej uponáhlanej dobe sa na ne akosi zabúda. A je to veru na škodu. Našu. Posledných pár rokov začali na dôležitosť raňajok upozorňovať lekári, odborníci na výživu a zdravé raňajky sa stali fenoménom, ktorého sa chopili aj firmy a zo zdravých raňajok sa stal biznis.

Ako sa teda nenechať ošialiť obalom, reklamou a všetkými tými výrobcami deklarovanými, prospešnými účinkami na zdravie? Ako si dopriať plnohodnotnú alfu a omegu celého dňa? Pozrite si ďalšie video seriálu Peklo na tanieri – müsli a cereálie.

 

 

K odporúčaniu pani dietologičky, dať si na raňajky šunku s bielym pečivom posypaným niekoľkými semienkami mám určité výhrady, ale s ostatnými informáciami plne súhlasím. Z toho nám teda vyplýva, že je úplne zbytočné kupovať predraženú múku, plnú cukru a tukov, často krát stužených a dávať ju sebe alebo našim deťom ako plnohodnotné raňajky každé ráno a útišiť tak svoje svedomie alebo hladné bruško, aké výživné raňajky to raňajkujeme, veď kolegyňa z práce nestíha ani to.

Najnebezpečnejšie sú takéto raňajky u detí a to z dvoch dôvodov. Prvý je ten, že výživovo chudobné cereálie útočia na naše deti atraktívnymi obalmi, farebnými postavičkami, reklamami a pribalenými hračkami. Ak rodičia podľahnú, ich deti po konzumácii takýchto raňajok podľa doktorky Kunovej rýchlo vyhladnú, a následkom hypoglykémie ( nedostatok cukru v krvi, ktorý je následkom jeho predošlého prudkého nárastu)  je aj prudký pokles pozornosti, čo sa môže prejaviť na výsledkoch dieťaťa v škole. Milý rodiča, nevešajte preto hlavu a nehádžte flintu do žita nad vašim dieťaťom, za jeho zlými známkami nemusí byť hneď dyslexia, dysgrafia a iné dys… Niekedy stačí, ak v jeho strave znížite množstvo cukrov (a radšej desiatu zabaľte sami, ze peniaze, ktoré mu dáte si zrejme skôr či neskôr začne kupovať colu a keksíky – v školských bufetoch tradičná ponuka)

Preto, ak vám aspoň trochu záleží na vašom zdraví (čo by malo, lebo, priatelia, vaše telo je ako čokoľvek iné na tomto svete a rovnako ako vaše auto, vydrží omnoho dlhšie a podá lepší výkon, ak sa oň budete patrične starať, ako keď z neho budete žmíkať, čo to dá :) ), siahnite radšej po müsli obsahujúce SYPKÉ ovsené vločky, s ovocím a orieškami, v ideálnom prípade si ich pripravte doma sami. Ich príprava je rýchla a jednoduchá a ak si ich spravíte dostatok, vydržia vám celý týždeň. Môžete si do nich pridať všetko, čo máte radi a každý deň to môže byť niečo iné.

Recept na domáce müsli nájdete TU.